Carris MetropolitanaCarris Metropolitana
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índice de Satisfação Global

7.2

A Carris Metropolitana ganhou o selo de aprovação dos passageiros.

Technical Information

Com quem falámos?

3200

total de entrevistas presenciais concretizadas

Onde ?

a bordo de

199

linhas de diferentes níveis de procura

Quando?

entre os meses de

março e junho

de 2024

Durante Quanto Tempo?

13 min

duração média de cada entrevista

Como Testámos?

2 fases piloto

que incluiram focus group e inquéritos piloto

By what criteria?

4

Line Searching Classes (from high to low)

2

Day Types (work and non work days)

6

Time Periods

The leveled distribuition of entreiviews assure the representativity of the sample.

By what criteria?

95,5%

Confidence Interval

1,8%

Margin of error

192

Sample classes

These values reflect the accuracy and reliability of the results obtained, as they ensure that if the survey were repeated multiple times under the same conditions, the results could vary by an average of 1.8% in 95,5% of cases.

Passenger Characterization

The users of Carris Metropolitana are, at most, women, teenagers (ages between 14 and 34 years old), working full time with some degree of high school education.

Género

Idade

Ocupação

Regime de Deslocação

Nível de Instrução

Results

Here, you can browse the results of the Carris Metropolitana passenger satisfaction survey.

Filter by Avaliation

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8
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10

8,8

Facilidade na aquisição do bilhete simples a bordo

7,7

Facilidade em obter informações no site da Carris Metropolitana sobre: preços, horários e serviços

7,6

Facilidade em saber qual é a próxima paragem quando está dentro do autocarro

7,2

Facilidade em aceder a informações atualizadas

7,1

Facilidade em obter informação sobre como fazer as ligações entre paragens da Carris Metropolitana e outros modos de transporte

7,0

Facilidade em obter informações nos autocarros sobre preços, horários e serviços

6,7

Facilidade em obter informações nas paragens sobre preços, horários e serviços

6,6

Facilidade em obter informação de quando chegará o próximo autocarro à paragem onde está

Carris Metropolitana is committed to ensuring clear and accessible communication for all passengers. By combining digital and physical media, information reaches the public in a timely manner, adapting to different habits and levels of technological familiarity. The integration of real-time data into the main mobility platforms and the expansion of Public Information Panels reinforce this strategy. Furthermore, continuous monitoring of the effectiveness of these channels allows for adjustments and improvements to the information experience on a daily basis.

8

Facilidade em chegar às suas áreas de interesse através da Carris Metropolitana*

7,7

Duração da viagem (tempo no autocarro)

7,2

Adequação dos horários diurnos semanais face às suas necessidades*

6,9

Total da duração da viagem (tempo de espera + tempo da viagem) em relação à distância percorrida

6,7

Pontualidade dos autocarros no local de chegada

6,6

Frequência de Interrupções ou cancelamentos das viagens previstas

6,5

Pontualidade dos autocarros no local de partida

5,9

Adequação dos horários noturnos face às suas necessidades*

5,2

Adequação dos horários de fins de semana face às suas necessidades*

The Carris Metropolitana transport network is constantly adapting to ensure an efficient service that aligns with passengers' needs. Through rigorous monitoring and demand pattern analysis, strategic adjustments are made to timetables and routes to optimise operations. In 2024, 1,900 improvements were implemented in the network, enhancing service quality. Additionally, signage and organisation at terminals are being reviewed to improve passengers' travel and orientation experience.

7

Conforto das paragens que utiliza*

7

Sensação de segurança nas paragens*

6

Tempo de espera nas paragens

To ensure efficient management tailored to the real needs of the population, Carris Metropolitana has developed a detailed and georeferenced database of all stops in the network. In addition to mapping, constant assessments are carried out to identify improvement opportunities, such as relocating stops or creating new infrastructure. These actions are undertaken in collaboration with municipalities, ensuring that each intervention contributes to a safer and more comfortable service for all users.

8,5

Estado de Conservação dos autocarros

8,3

Sensação de segurança dentro dos autocarros Carris Metropolitana*

8,2

Conforto no interior dos autocarros (Bancos, Espaço disponível, AC, etc)

8,2

Limpeza dos autocarros

7,5

Número de lugares sentados

Carris Metropolitana's fleet has been renewed to ensure modern, safe, and comfortable vehicles, with an average age of less than three years. However, to meet the different operational needs and comply with the safety requirements of the Highway Code, a dynamic fleet management approach is essential, along with drivers who receive continuous training to handle operational challenges. Additionally, rigorous maintenance and cleaning ensure a more comfortable experience for passengers, while awareness campaigns help combat vandalism and preserve vehicle quality.

7,7

Apresentação e cortesia dos motoristas e outros colaboradores dos prestadores de serviço a operar sob a marca Carris Metropolitana

7,1

Apoio ao Cliente

6,2

Facilidade em apresentar reclamações

5,8

Facilidade na resolução de problemas

Carris Metropolitana provides various contact channels, including email, an online form, a call centre, and in-person assistance at 'navegante' service points. Active listening to passengers, combined with audits and real-time monitoring, enables continuous service adjustments and improvements. Additionally, drivers, a key part of operations, receive continuous training to ensure high-quality customer service, with a focus on safety and accessibility.

7.2

Passenger Seal of Approval

The Global Satisfaction Index reflects the opinion of the thousands of passengers transported by Carris Metropolitana regarding the service provided. It results from the evaluation of the different topics presented earlier.